vrijdag 13 juli 2012

Saaie bank

"Boeven zijn het! Graaiers! Banken maken meer kapot dan je lief is."

En ik kan het daar alleen maar mee eens zijn... Natuurlijk zijn er legio verzachtende omstandigheden aan te voeren, maar die wegen niet op tegen de misstanden. En die zijn legio. Een van de grootste problemen is de uiting: 'Too big to fall'. Oftewel, we zitten met dat gedrocht opgescheept.

We moeten dus weer klein! Geen probleem, doen we dat. Een van die 'kleintjes' is de Triodos Bank en die lijken het helemaal begrepen te hebben. Lijken, want hier zit natuurlijk een communicatie-bureau achter. En die willen de klant nog wel eens mooier afschilderen dan hij of zij in werkelijkheid is... Dat weet ik, want het is, naast mijn werk, erg onwaarschijnlijk dat de directeur deze tekst zelf in zijn pauze even op een servetje gepend heeft. "Tja, ik dacht zoiets?" Maar mijn complimenten!

Triodos Bank: "We leven in een geweldige tijd. Een tijd waarin iedereen bij kan dragen aan een andere economie. Groener. Menselijker. Innovatiever. Wat je elke dag doet maakt verschil. Wat je wel of niet koopt. Hoe je werkt. Hoe je reist. Al die handelingen samen zorgen voor de grote, de echte verandering.
Zo maken we van klein, het nieuwe groot."




Niks meer an doen! Helemaal goed!
Nu is het natuurlijk wel zo, dat deze bank niet te succesvol moet worden. Anders worden zij ook 'Too Big to Fall'!. En raken we van de regen in de drup. Dus, ik hoop dan ook van harte dat deze bank verder lekker saai is.

Saai, maar betrouwbaar.

1 opmerking:

  1. goed filmpje, ik kies voor ......anders,groen en blijf bij mezelf, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...