vrijdag 23 maart 2012

Mars in Maagd loopt in retrograde...


"Mars in Maagd loopt in retrograde?" Yup! En ik snapte er ook niets van. Wat heeft dat in godsnaam te maken met de pech die me nu al maanden achtervolgt? Dat het af en toe wat tegen zit, sure! Maar dit werd zelfs voor mij wat te gortig...

Je kent het wel. Het draait niet. Het stoomt niet. Het zit tegen. Shit is not bangin'! "Hoort er bij", hoor ik je denken. Helemaal waar, maar er is een grens. Die grens bereikte ik een tijd geleden. Nu ben ik niet van de verantwoordelijkheid afschuiven naar de kosmos, maar vroeg me op een gegeven moment toch echt serieus af of ik kosmisch in de zeik werd genomen!

Ik ga het niet allemaal benoemen, want ik heb het ver weggestopt, ontkent en weg geschreeuwd. Daarnaast kwam er een moment dat je er niet meer verbaasd over bent. "Sure! Laat die ook maar kapot gaan, mislukken of afketsen! Stapel maar bovenop. Heb toch niets te doen..." Op een gegeven moment kun je er alleen nog maar om lachen.

Toen ik dat terloops eens vertelde aan een vriend en vriendin van me, kwamen zij al snel terug met mogelijke antwoorden. Het een en ander stond kosmisch gezien niet in mijn voordeel. Ik werd al snel doorverwezen naar deze blog van de, ook uit Breda afkomstige, Ilse ten Berge. Mars in Maagd loopt in retrograde... AHA!

Dus ik (als Milieuridder die graag meters maakt) Ilse mailen of hier niet iets aan te doen viel en Ilse mailde me dit terug.

"Momenteel is het een tijd van pas op de plaats en herkauwen, ‘rework’, uitzuiveren, ordenen, om de zaken daarna goed en solide op de rails te zetten. Dit kan dus betekenen dat projecten vertraging oplopen. Het is wel een kosmische wet overigens, dat het doorduwen van iets wat niet stroomt alleen maar averechts werkt. In die zin geeft het meestromen met de energie de meeste voldoening.

Helaas heb ik geen oplossing voor het probleem, in die zin, dat het universum ons alleen maar aangeeft dat de tijd gewoon nog niet rijp is. Kennelijk zijn er heel veel ‘groene’ zaadjes geplant, maar heeft tijd nodig om te rijpen en tot wasdom te komen. Duurzaamheid vraagt om bestendigheid en dit is een langzaam proces. Het beste wat je kunt doen is uitstaande projecten te herzien, of anders in te richten, dieper op de details ingaan (Maagd heerst o.a. over details/nauwkeurigheid). Vaak komen er in deze periode ook zaken aan het licht die je over het hoofd had gezien. Dan is dit een prima tijd om zaken bij te stellen. Kortom, het is een tijd van ‘reparatie’ en ‘herstel’ en dit eindigt inderdaad pas in juni 2012. Maar ik beloof je wel, dat het daarna totaal anders wordt!"


Right... Geduld dus. Dat valt me niet mee. Ik ben niet zo van wachten. Maar eerlijk is eerlijk, het kan natuurlijk nooit geen kwaad om dieper op details in te gaan. Het verklaart wel veel, maar niet alles. Waarom gaat mijn computer stuk, één dag voordat ik een hele leuke lezing moet geven op de Landelijke Genoeg Dag in Tilburg? Zo kapot dat ik om een nieuwe moet, niet bij mijn mail meer kan (en bij mijn lezing) en een heel weekend kwijt ben om de boel weer werkend te krijgen. En dat op het zelfde moment dat ik te horen krijg dat het watertappunt de daaropvolgende week niet geopend zal gaan worden. Om maar iets te noemen...

Ik berust er maar in. Er zijn ergere dingen. Het is wat het is en vast ergens goed voor. Roll with the punches...


Man, kan niet wachten tot het eindelijk juni is!
Oh, wacht...

Juist!


8 opmerkingen:

  1. Gosh, zou de natuur dan ook in retrograde zijn? Tenminste.... ons voorzien van mooi lente-weer zodat het wachten wat veraangenaamd wordt? Ik zeg vast hele domme dingen maar ben niet zo thuis in deze materie.
    In ieder geval succes met wachten op juni, en hopelijk blijft je verdere pech bespaard!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Jolanda!
      En de natuur? Tja, dit is nu al de zoveelste warme lente... Misschien moeten we de 'zomer'vakantie opschuiven naar de mei-vakantie?

      Mijn regenzuil maakt overuren in ieder geval! :-D

      Verwijderen
    2. tja, dan liepen Mars en Maagd voor mij 2 maanden geleden in retrograde, en nu niet meer.....vreemd ;-)Mss loop ik een beetje voor op de dingen ;-). Altijd al het gevoel gehad dat ik wat avant-gardistisch was ( of heel erg achter, 't is maar hoe je het bekijkt..)
      Niets van aantrekken...sterkte met alle pech!
      groetjes
      Maman V

      Verwijderen
    3. Nee, dat klopt, Maman Verte. Mars in Maagd loopt vanaf 24 januari 2012 retrograde.... Zie: http://tenbergeastroblog.wordpress.com/2012/01/16/2012-een-jaar-van-revolutionaire-transformatie

      Het is dan ook al een tijdje hommeles... #breathinbreathout

      Verwijderen
    4. ja maar, hoe verklaar je dan dat alles hier weer een hele tijd vlot en soepel loopt? Al een volle maand terug. Sorry hoor, maar mijn wetenschappelijk brein gelooft heel die astro-onzin niet echt. Er zijn mensen voor wie het klopt, en voor vele anderen niet. Ik geloof wel dat je, als je er rotsvast van overtuigd bent dat het fout zàl lopen, je ook in alles pech zal zien.
      Altijd optimistisch blijven denken en geloven dus. Jouw leven hangt niet af van de stand van de sterren!!
      Liefs
      Maman V

      Verwijderen
    5. Maman V, ik doe niet anders. Sterren zijn sterren en horoscopen zijn niet aan mij besteed... Hoewel die twee 'sterren' in het westen blijkbaar Venus en Jupiter zijn! Maar afgelopen periode zat het wel heel erg tegen, vandaar dit blogje.

      Nogmaals alles in perspectief blijven zien, hoor. De tegenslagen waren vooral in materiële zin en op projectbasis. Niks geen gekke dingen in de relationele of gezondheids-zin.

      Verwijderen
  2. Goh .. Ray... als dit klopt dan verklaart het een hoop.. Beginnende dat ik dus voor de Landelijke Genoegdag , als vrijwilliger van een "smerig" karweitje samen met nog een paar mensen tientallen broodjes heb staan smeren en de hele dag daar heb uitgezeten om tenslotte er achter te komen dat ik voor niets op het optreden van de Milieuridder heb gewacht. :-P En dat bleek slechts het begin van mijn persoonlijke neerwaartse spiraal..;-(
    Het kan me dan ook niet schelen hoe die sterren staan.. dit is voor mij HET teken zijn om me alsnog onder de dekens te verstoppen en mijn winterslaap te hervatten..
    Ook ik kan nu niet meer wachten tot Juni..
    Maak me maar wakker als het zover is..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry Mac, zie je berichtje nu pas... Nogmaals spijt dat ik niet heb kunnen komen. Overmacht, Mac! Ondertussen begreep ik van mijn collega dat de boel weer langzaam op stoom komt. Dus dat bed uit en an de gang! ;-D

      Ray

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...