maandag 8 november 2010

De Douche Dictator

Huisdieren worden te hulp geschoten met de komst van 'Animal-Cops'. Prima zaak, hoor. Maar mag van mij nog wel wat verder worden doorgevoerd. Niet alleen huisdieren, maar ALLE dieren verdienen, wat mij betreft, zo'n SWAT-team. Maar ja, George Orwell zei het al: “Alle dieren zijn gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen.” Ook thuis betrap ik me erop dat ik met twee maten meet. Als heuse douche-dictator bewaak ik de douche tijden van mijn zoon. Want als ik niet oplet, staat hij er gerust 3 uur onder! Ik hoor mezelf dan ook geregeld roepen: "Niet te lang douchen, he!"
Jaja, makkelijk praten, vader...


Ik doe mijn best. Koop zoveel mogelijk biologisch en/of fairtrade producten, verbouw voor een deel mijn eigen groenten, neem steeds vaker de fiets, scheidt en composteer mijn afval, eten thuis nagenoeg geen vlees (ik helemaal niet!), vang mijn regenwater op, gebruik ecologische vaatwastabletten (sure!) en doe lang met mijn spullekes.

Maar voor wie die denkt, dat ik de posterjongen van duurzaam ben, heb ik ontluisterend nieuws. Ja, ook ik tank nog steeds benzine, ook ik koop appels uit Chili en ook ik heb een jetser van een TV... Maar mijn grootste 'zonde' is toch wel het douchen. Ik douche dagelijks en veels te lang. Maar wat een genot! Heerlijk vind ik het! De beste ideeën ontstaan tijdens het douchen. Mijn dag is niet begonnen zonder die heerlijke warme stralen. De beste uitvinding sinds op-zonnestroom-gesneden-brood, als je het mij vraagt! Dat mannen anders douchen dan vrouwen, kun je HIER in dit grappige en soms herkenbare filmpje zien...

Maar het vreet energie en water. Ik weet het... En daarnaast is het helemaal niet goed voor je huid! Maar er ontstaat een trend om NIET elke dag te douchen. The Great Unwashed! Jenefer Palmer heet ze en stapt hoogstens 3 keer per week onder de douche. Deodorant gebruikt ze helemaal niet! Wat zeep op een washandje voldoet voor die specifieke plekjes en als deo gebruikt ze een schijfje limoen!

Dat schijfje limoen is voor mij (nog) een stap te ver, maar minder douchen is het proberen waard. Minder hoge energie-rekening, minder verbruik van water en daarbovenop een gezondere huid
Maar ik beloof niks...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...